Heaven Uni37

Forum sojuszu Heaven Uni37

Ogłoszenie

Drobne info od administracji
Wszelkie pomysły na temat forum proszę pisać na PW - będzie łatwiej ...

REJESTRACJA ! ! !
1 - zarejestruj się! Nick ten sam co na OGame!
2 - odbierz maila z "hasłem aktywacyjnym"
3 - zaloguj się i NAPISZ do Drakevern`a lub LongShot`a PW tu na forum (dodamy Cię do odpowiedniej grupy)

Z góry dziękuję za współpracę
Wasza
Administracja

  • Index
  •  » Porady
  •  » 2 - Poradnik Paranoidalnego Budowniczego Bunkrów

#1 2006-09-28 03:17:55

Drakevern

God of Heaven

3733505
Skąd: Over the hills and far away...
Zarejestrowany: 2006-09-01
Posty: 348

2 - Poradnik Paranoidalnego Budowniczego Bunkrów

Witajcie ponownie ... tym razem co nieco o budowie obrony/ bunkra ... Nie mój tekst więc znów tylko cytuję ... mam nadzieję, że się Wam przyda ...

Poradnik Paranoidalnego Budowniczego Bunkrów




Postaram się wyjaśnić jaki jest rzeczywisty cel budowy bunkra, podstawowe zalety i wady niektórych rozwiązań bunkrowych. W jaki sposób go budować oraz to kiedy je budować i czy wogóle.

Generalnie bunkry to rozwiązanie dla osób, które nie spędzają wielu godzin na OG. Nie mogą być akurat w domu jak dolatuje transport czy wraca flota. Ludzie mający czas mogą żonglować flotami, uciekać przed atakami pilnować floty na orbicie. Jeśli aktywnym osobom zależy na szybkim, dynamicznym rozwoju, to nie powinny inwestować w bunkry, bo te same efekty mogą osiągnąć po prostu pilnując floty czy surowców a środki wydać na flotę czy badania.

Trzeba wyjaśnić że główny cel budowy bunkra to obrzydzenie wrogom wizji ataku na naszą planetę.
Niektórzy budują parę działek różnego typu i są zadowoleni, byle broniło ... inni kombinują z proporcjami poszczególnych dział a duża większość olewa bunkry uważając je za praktycznie nieprzydatne.
Prawdą jest że na budowie bunkra nie zarobisz, wręcz możesz stracić jeśli ci go zniszczą. Lecz w budowie bunkra nie chodzi o bezpośredni zysk.

Głównym celem bunkra nie jest zniszczenie nadlatującej floty, uwierzcie jeśli ktoś już leci na wasz bunkier to z cała pewnością go zniszczy ( jeśli nie podstawicie większej ilości floty ). Zadaniem bunkra jest obrzydzanie chęci kradzieży surówki która leży na planecie, złomowanie naszej floty która się tam znajduje, czyli ogólnie zniechęcenie wroga do ataku. Każdy agresor przelicza sobie zyski, a dobry bunkier skutecznie je obniża przez co mamy spokój.
Przy czym agresor zawsze szuka składu floty z najmniejszymi stratami. Związku z czym nie istnieje jakiś jeden naprawdę najlepszych stosunek ani typ budowanych dział w którym przeciwnik zawsze będzie miał maksymalne straty nie zależnie od rodzaju floty która zastosuje.

Mimo wszystko standardowo i niezależnie od stylu gry na każdej planecie budujemy trochę obrony od paru dziesięciu do paruset jednostek lekkich działek. Najlepiej lekkie działa laserowe i dodatkowo parę dział Plazmowych. W stosunku 100:1. Ten stosunek i zastosowanie dział Plazmowych sprawdza się lepiej w przypadku flot jednolitych-przeważających . np.

Leci na nas np. 100 OW.

vs

My mamy na planecie 200 wyrzutni i 2 plazmy.

Przeliczając cenę plazm na gaussy mamy jakieś 8,6 działa gaussa zamiast 2 plazm. Zadamy większe straty przeciwnikowi budując Plazmy.
Lecz to dopiero 1 strona zagadnienia. Po kiego grzyba lecieć 100 OW jak zamiast tego można polecieć np. 50 OW a równowartość 50OW zamienić na 775 LM ( mniej więcej tyle wychodzi ) Agresor ograniczy straty o więcej niż połowę. W takiej konfiguracji 50 OW 775LM większe straty zapewnia zastosowanie Gaussów ( również przeliczając równowartość plazm na gaussy )

To powinno skutecznie obronić przed niemal każdym graczem podfarmiającym za pomocą transportowców z jakąś małą obstawą.


Lecz co jeśli uważasz że ci to nie wystarcza: Czyli do rzeczy :]

PODSTAWY:

Wyrzutnia rakiet ( WR ) - 2000 : 0 : 0
Lekkie działo laserowe ( LDL ) - 1500 : 500 : 0
Cięzkie działo laserowe ( CDL )- 6000 : 2000 : 0
Działo Gaussa ( gauss/G ) - 20000 : 15000 : 2000
Działo jonowe ( Jony ) - 2000 : 6000 : 0
Wyrzutnia plazmy - 50000 : 50000 : 30000
Mała powłoka ochronna - 10000 : 10000 : 0
Duża powłoka ochronna - 50000 : 50000 : 0
Przeciwrakieta ( anty ) - 8000 : 0 : 2000
Rakieta międzyplanetarna - 12500 : 2500 : 10000


Bunkry kompletujemy podobnie jak flotę. Wielka ilość tak zwanego „mięsa armatniego”
I ciężkie działa Gaussa i Wyrzutnie plazmowe. Przy czym każde działo ma troche wiekszy atak, osłonę i pkt struktury niż swój odpowiednik we flocie.



Wyrzutnia rakiet

Budowanie większych ilości „Wyrzutnia rakiet”( WR ) jest pozbawione sensu. Obecnie wszyscy mają paręset do paru tysięcy Krążowników (na starszych uniwersach) które mają (Szybkie działa przeciw: Wyrzutnia rakiet - 10 ) Ostatecznie wystarczy od paru set do paru k krążków by bardzo szybko pozbawić nas bunkier osłony ciężkich dział. Każdy bunkier którego podstawą są wyrzutnie r. jest stosunkowo łatwy do rozwalenia podstawowymi okrętami.



Lekkie działo laserowe

To podstawa każdego szanującego się bunkra. Tylko niszczyciele, bombowce i Gwiazdy śmierci maja szybkie działa na Lekkie lasery.
- Niszczyciele sa powolne, strasznie paliwożerne i drogie, przez co nie nadają się do ataków dlatego też mało ludzi je buduje, dzięki czemu nasz bunkier jest bezpieczniejszy.
- Bombowce są wyspecjalizowane w niszczeniu bunkrów. Jeśli ktoś nimi leci na twój bunkier z osłoną to jest po sprawie. Bombowce czasem są budowane przez graczy lubujących się w niszczeniu bunkrów. To śmiertelne zagrożenie dla twojego bunkra.
- GS - jak ktoś nimi doleci w liczbie wystarczające na zniszczenie bunkra a ty nie podstawisz floty żeby je zniszczyć ( jeśli się da ) to tez jest po sprawie Również i tu nie wszyscy budują GS a już tylko nieliczni w takich ilościach by samymi gwiazdami zniszczyć większy bunkier.



Ciężkie działo laserowe

Odpowiednik ciężkiego myśliwca. Wzmocnione działo laserowe bombowce i GS maja szybkie działa na nie. Nie opłaca się ich budować zamiast Lekkich dział laserowych. Za 1 CDL można wybudować 4 LDL symulacje pokazują że lepiej mieć więcej mniejszych działek.


Działo jonowe

Atak o 100 mniejszy niż Ciężkie działo laserowe za to powłoka ma siłę powłoki niszczyciela lub wyrzutni plazmowej. Wielu buduje działa jonowe, bo wierzą ze to przedłuża czas obrony i straty przeciwnika. Prawda jest taką że jeśli równowartość wybudowanych dział jonowych wybudowali byśmy lekkie działa laserowe, to taki bunkier byłby trudniejszy do zniszczenia przez co zadał by więcej strat przeciwnikowi.



Działo Gaussa

Jest jak Okręt wojenny, jest najlepszym rozwiązaniem. Traci na korzyść Wyrzutni plazmowych w walkach z ciężkimi okrętami ale spisuje się lepiej niż plazmy gdy przeciwnik stosuje osłonę okrętów.


Wyrzutnia Plazmy

Po prostu bardzo silne działo, drogie ale skuteczne. Np. po przeliczeniu ceny GS na wyrzutnie plazmowe, już ich połowa niszczy samotną GS. Ze względu na duży atak o wiele lepiej niż działa gaussa radzi sobie z flotami złożonymi z ciężkich okrętów.


Powłoki ochronne

Warto je zbudować zawsze to trochę więcej strat dla agresora.


Przeciwrakiety

Po prostu trzeba mieć ich jak najwięcej zwłaszcza w zatłoczonych galach ponieważ tam atak może przyjść z wielu storn jednocześnie.




Teoria i praktyka a budowa bunkra.

Mamy wszelkie informacje, wiemy co najbardziej opłaca się budować, wiec nie powinno być problemu. Lecz nie wystarczy po prostu bezmyślnie zbudować trochę mięsa i parę ciężkich dział. Wróg patrząc na nasz bunkier zastanawia się nad najlepszym składem floty ograniczającym jego straty.
Dlatego budując bunkier chodzi o dobranie „złotego środka” struktury i proporcji poszczególnych dział w celu maksymalizowania strat przeciwnika. I to jest jasne, ale dobry bunkier zmusza przeciwnika do ataku LM/CM bądź K oprócz OW. Wciągnięcie w walkę lekkich jednostek wroga to dobry sposób na zwiększenie jego strat.

To była teoria teraz praktyka w kilku słowach.


Budujemy LDL i działa Gaussa mniej więcej w stosunku 50:1. Koniec


Dlaczego ? To już koniec ?
Jest to wynik symulacji bojowych. Które wykazały iż ten przelicznik jest najbardziej uniwersalny. Przykładowo gdy budujemy mało lekkich dział i więcej ciężkich ( stosunek 20:1 ) mamy większą silę ognia i zniszczymy więcej OW jak przylecą tylko że w takiej sytuacji nikt nie przyleci samymi OW. Przeciwnik weźmie ze sobą LM i znacznie ograniczy swoje straty zwiększając znacznie nasze i niszcząc nam bunkier.

Gdy natomiast będziemy budowali na każde ciężkie działo 7 i więcej LDL to większa ilość lekkich dział zniszczy większa ilość LM przeciwnika szybciej dobierając się do OW i niszcząc ich więcej. Tylko że wtedy wystarczy wysłać większa ilość samych OW a co gorsza wspartych bombowcami i już po naszym bunkrze.
Dlatego tez stosunek 50:1 jest najbardziej uniwersalny, zapewnia zminimalizowane straty własne i relatywnie maksymalne straty przeciwnika.

Lecz dlaczego nie 100:1 i zamiast dział Gaussa stosować plazmy? Nie przeczę ma to sens w mniejszych bunkrach gdy napastnicy zwykle wysyłają OW. Ale przy większych bunkrach przeciwnik jest zmuszany do stosowania osłony ciężkich okrętów i tym samym to rozwiązanie jest mniej opłacalne niż gaussy.

Co z innymi działami?

Opłaca się mieć trochę dział plazmowych. Mają silną powlokę ochronną i atak. Przydają się w końcowych turach walki przy niszczeniu dużych okrętów. Ciekawym jest ze już 40 Plazm niszczy 1 GS. Natomiast za równowartość GS można zbudować 80 Plazm :>


W miarę powiększania się bunkra można zacząć stosować przeliczniki 70:1 lub nawet 100:1. By jeszcze szybciej eliminować LM/CM okrętów wroga co zwiększy straty przeciwnika.
Lecz taki zabieg stosuje się dopiero wtedy gdy nasz bunkier zadał by straty wymagające zastosowania LM flocie złożonej z OW/Niszcz 3-5 topowych graczy. Wtedy jesteśmy pewni że jeśli oni nie mogą zjechać nas samymi OW to nikt tego nie zrobi bez zastosowania LM/CM.

Bunkier a działanie szybkich dział na okrętach wroga.

Weźmy pod lupę Krążowniki (Szybkie działa przeciw: Wyrzutnia rakiet - 10 )
Teoretycznie 200 Krążków z 1k osłony LM niszczy 2000WR w 1 ture. Lecz praktycznie zajmuje im to 3 tury ze względu na:
1. Obrażenia zadane obronie czy okrętom to jedynie procentowa szansa na stratę instalacji obronnej/okrętu. Np. 40% uszkodzenia opancerzenia to 40% prawdopodobieństwa zniszczenia statku lub budynku obronnego.
2. Liczba szybkich dział, które oddadzą strzał jest dla każdej rundy losowana, a rozrzut może być dość duży. Gdy okręt strzela to % szybkich dział oznacza ze w 90% ( dla krążownika ) strzałów będzie to strzał szybkich dział które trafiają w 10 WR które mają dopiero % szanse na zniszczenie.

Te same zasady obowiązują każdy okręt posiadający szybkie działa.

Opcje dodatkowej osłony bunkra.


Ciężkie działo laserowe i działo jonowe

CDL nie nadaje się do przejęcia roli LDL za drogie w stosunku do skuteczności w walce. Mimo wszystko mogą być wsparciem i spełniać role osłonowa ciężkich dział.
Polega to na wybudowaniu ich w takich ilościach jak ciezkie działa lub nawet 3 lżejsze działa na 1 ciężkie działo. Ma to zapewnić mniejszy współczynnik trafienia wrogiej floty w nasze drogie ciężkie działa gdy liczba LDL zaczyna się zmniejszać w późniejszych turach walki.
Role osłony najlepiej spełnia Działo jonowe ze względu na silne osłony.

To są opcje do zastosowania w naszym bunkrze oczywiście zwiększy to żywotność bunkra ale i znacznie cenę w przypadku stosowania dział jonowych. Ponadto można tu kwestionować ich prawdziwa przydatność. Wartość osłon wszystkich okrętów oprócz GS i wszystkich instalacji obronnych ( oprócz osłon planetarnych ) ma najmniejszą punktową wartość, a technologia ochrona zwiększa tą bazową silę tarcz o 10%.
Naprawdę lepiej wydać ten kryształ na LDL czy gaussy.

Antyrakiety

Im więcej tym lepiej zwłaszcza w zatłoczonych galach. Lecz trzeba sobie uświadomić że nie one najbardziej zniechęcają waszych wrogów przed atakiem na bunkier. 50-70 anty rakiet traci się w parę min podczas skoordynowanego ataku. Ale atak jest opłacalny tylko wtedy gdy po przebiciu się przez anty zniszczą wystarczającą ilość naszych dział, by atak flota się opłacał. Wniosek jest taki, że najlepszą i tak naprawdę najskuteczniejsza ochroną przed atakami rakietami jest wielkość naszego bunkra, im większy tym lepszy. Po prostu albo zabraknie czasu przez noc na zniszczenie odpowiedniej ilości albo koszty ataku rakietowego przerosną zyski z ataku.


Wykorzystanie okrętów w obronie.

Chodzi tu o budowę osłony orbitalnej z okrętów. Do tego celu wykorzystujemy tylko 2 rodzaje okrętów. Krążowniki i Gwiazdy Śmierci.
Idea całego pomysłu polega na tym że jak już struktura budowy naszego bunkra niejako narzuca przeciwnikowi wykorzystanie LM. To by jeszcze bardziej zwiększyć straty przeciwnika i zminimalizować własne budujemy Krążowniki które maja 3 szybkie działa na LM. Krążowniki są chronione przez masę LDL na naszej planecie i w każdej turze niszczą te dodatkowe LM wroga sprawiając że zniszczmy więcej ciężkich okrętów gdy pozbędziemy się osłony. Pośrednio chroni to też od ataków Bombowcami. Im szybciej zniszczysz osłonę ciężkich okrętów przeciwnika tym szybciej zniszczysz bombowce dziesiątkujące nasze lekkie działa.

Sprawa z GS ma się podobnie z tym że GS ma szybkie działa na wszystkie okręty, do tego największą ilość pkt strukturalnych największy atak i wytrzymałość osłon. Czyni to z niej ruchomy bunkier który drastycznie zwiększa straty przeciwnika minimalizując własne. Ponadto zawsze można nią uciec przed zbyt silnym atakiem.
Chroni nas ona także przed największym problemem bunkrowników, mianowicie przed Bombowcami. To jedyne bezpośrednie wyjście. Dzięki szybkim działom GS niszczy w każdej turze 25 bombowców. Stosując GS grupowo na 1 bunkrze zapewniamy sobie ochronę przed niemal wszystkimi atakami i tymi najważniejszymi z udziałem bombowców i większą ilością niszczycieli które mogą zagrozić naszym LDL.




Mym celem od początku mej przygody z OG było stworzenie idealnego bunkra który byłby odporny na wszystkie bądź przynajmniej większość taktyk mające na celu zniszczenie bunkrów.

Oczywiście wszelakie pomysły Wasz mile widziane ...

Wasz
Drakevern


http://img521.imageshack.us/img521/5254/syg1kd8.jpg

'Lo, there do I see my father. 'Lo, there do I see...
My mother, and my sisters, and my brothers.
'Lo, there do I see...
The line of my people...
Back to the beginning
'Lo, they do call to me
They bid me to take my place among them.
In the halls of Valhalla...
Where the brave...
May live...
...forever ! ! !

Offline

 

#2 2006-10-15 08:21:05

Ojciec Dyrektor

Niebiański weteran

Zarejestrowany: 2006-09-04
Posty: 79

Re: 2 - Poradnik Paranoidalnego Budowniczego Bunkrów

Najgorsze, że szczątki obrony trafiają na orbitę, wobec czego budowa bunkra do ochrony dziennego utargu może  skończyc się kilkuprocentowym złomem do wojny, im lepszy bunkier do obrony tym mniejsza szansa ataku dla przechowywanej surki (mówię cały czas o dziennym utargu) i, paradoksalnie, większa szansa ataku dla RW

Offline

 

#3 2006-10-15 12:11:23

Bottom Reload

Ally of Heaven

1992458
Zarejestrowany: 2006-09-04
Posty: 101

Re: 2 - Poradnik Paranoidalnego Budowniczego Bunkrów

Tak ale na uni 37 obrona nie idzie na odpadki jakby tak było to wszystkie bunkry byśmy rozwalali

Offline

 

#4 2006-10-15 12:19:09

czeejen

Niebiański weteran

7340504
Skąd: 2:311:9
Zarejestrowany: 2006-09-04
Posty: 123

Re: 2 - Poradnik Paranoidalnego Budowniczego Bunkrów

Bunkierek dobra rzecz. Dzieki niemu zrobilem tak ladny procencik do wojenki. Chodz moj bunkierek nie byl sporych rozmiarow to mi znacznie pomogl. Troche szkoda z eobrona nie idzie na szczatki na tym uni. Bo bylo by jeszcze bardziej ciekawie. Zapewniam ;p


Matka jest jedna i ma 163 pola :]

Offline

 

#5 2006-10-15 12:52:09

Ojciec Dyrektor

Niebiański weteran

Zarejestrowany: 2006-09-04
Posty: 79

Re: 2 - Poradnik Paranoidalnego Budowniczego Bunkrów

gdzieś mi umknęła ta jakże podstawowa zasada, w zasadzie od U37 zacząłem zabawę i na początku przebrnąłem przez wszystkie dostępne mi instrukcje, co wtedy wydawało mi się nieważne dziś nabiera znaczenia kardynalnego, i jakos mi umknęło z tymi szczątkami z obrony, wybaczcie

Offline

 

#6 2006-10-16 14:07:28

vul6

Gość na forum

Re: 2 - Poradnik Paranoidalnego Budowniczego Bunkrów

No nie wiem czeejen czy to dobrze gdyby obrona szła na szczątki - moim zdaniem znacznie mniej ludzi by ją stawiało i w związku z tym nie byłoby czego rozbijać dla szczątek

 

#7 2006-10-16 14:11:26

czeejen

Niebiański weteran

7340504
Skąd: 2:311:9
Zarejestrowany: 2006-09-04
Posty: 123

Re: 2 - Poradnik Paranoidalnego Budowniczego Bunkrów

ale procent z obrony jest latwym procentem na przyklad do starc tytanow albo do wojny bo taki kolo z bunkrem ci nie ucieknie co nie??


Matka jest jedna i ma 163 pola :]

Offline

 

#8 2006-10-16 16:54:47

Spartacus

Administrator

Zarejestrowany: 2006-09-04
Posty: 72

Re: 2 - Poradnik Paranoidalnego Budowniczego Bunkrów

Ale zauważ że wtedy nie było by bunkrów....

No i byłoby mnóstwo moonów... czyli nudno

Próby z obrony są tanie jak barszcz... stawiasz Wrki za samą mete i jeszcze sie odbudowują...

...tak więc debris z obrony moim zdaniem porażka totalna

A żeby offtopa nie było...

Ogólnie bunkry uważam za przydatne i potrzebne (oczywiście zakładając że nie ma z nich szczątków)

Pozdrawiam

Ostatnio edytowany przez Spartacus (2006-10-16 16:58:39)


Boże chroń mnie przed przyjaciółmi, bo z wrogami sam sobie poradze

Offline

 
  • Index
  •  » Porady
  •  » 2 - Poradnik Paranoidalnego Budowniczego Bunkrów

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.huntik-zostan-lowca.pun.pl www.spore-game.pun.pl www.dogsofwars.pun.pl www.zlotbtw.pun.pl www.motoszkocja.pun.pl